Matematik B

2011-02-18 @ 16:49:27 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Idag skrev/räknade jag det nationella provet i matematikkursen. Jag kan säga att jag upplevde det som svårt. Satt i tre timmar och hade väldigt ont i huvudet när jag tillsist, med darrande händer, lämnade in det. Läraren lovade att rätta det under dagen så jag skulle slippa våndas över betyget under helgen.
Att lunchtimman var otroligt lång behöver jag nog inte nämna. Vissa uppgifter på provet kändes bara så … ja det kändes bara så. Helt enkelt. Visst hade jag löst ut så gott som varje tal men risken för att det blir fel är väldigt stor.
Tillslut var det dags. Provet blev rättat. Och jag fick MVG. Och jag blev så glad så jag inte visste vart jag skulle ta vägen!

Ni kan inte förstå hur otroligt lycklig jag är!
Visst har jag fått MVG förut men det här var i matematik! Jag är så glad, så lycklig och så lättad.
Det känns skönt att jag är klar med den här kursen nu. Jag är så stolt över mig själv. Matematik är ett av mina svaga ämnen och jag har kämpat så hårt.

 

Egentligen är jag lite nyfiken på matematik c men det finns inte tid. Jag måste börja med historian nu. Dessutom håller vi på med samhällskunskap, naturkunskap och biologi. Ja och så ska jag kanske börja läsa finska också.
Fullt upp med andra ord.



Ps. Ursäkta att jag inte svarar på alla mess som droppat in i veckan. Jag har haft så fullt upp med studierna.


Kommentarer

Postat av: Annica - mamma till Elias

Grattis till betyget, bra kämpat

2011-02-18 @ 22:20:53
URL: http://annista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback