mkt att göra

2011-02-01 @ 15:01:22 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ibland har man så mycket att göra så man knappt hinner sitta ner. Och när man sedan träffar vänner som frågar vad man har gjort så har man inget vettigt svar.
Allt det där vardagliga tar så mycket tid. Speciellt när man har barn. Att plugga tar tid. Att ha prov var och varannan vecka kräver mycket pluggtid.

Här kommer en typisk dag för mig:

05.30 Gobens klocka ringer. Han stiger upp men jag ligger kvar några minuter
05.45 Jag stiger upp, äter frukost och dricker kaffe framför datorn där jag kollar mailen och läser tidningen.
06.00 Bäddar sängen, plockar undan i köket, packar de sista i väskorna (min och ungarnas), klär på mig, borstar tänderna och fixar till sminket och håret.
06.45 Väcker ungarna, klär på, borstar tänderna och drar iväg.

07.00 På skolan. Pluggar. Lektioner och fria studier. Läser oftast på lunchrasten och under fikapauserna.

16.00 Börjar avrunda. Ibland drar jag ut på pluggandet en halvtimme till. Sedan promenerar jag hem.
16.30 Lagar middag, äter och diskar.
17.00 Här beror de på vilken dag i veckan det är. En dag i veckan är det barngympa, en dag ska det städas, en dag ska det tvättas, en dag har Goben innebandy, en dag i veckan försöker vi övningsköra. Ja det beror helt enkelt på.
19.00 Barnen får kvällsmat, tänderna borstas och sedan är det god natt tösan och god natt Bobo.
19.30 Jag plockar, fixar och donar. Sedan är det skolböcker eller tv som gäller.
ca 22.00 God natt.  

SÅ nu vet ni varför jag är så upptagen. Egentligen gör jag inget som intresserar andra men jag har likförbannat väldigt lite tid till övers!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback