Mysig middag för familjen

2011-02-19 @ 15:33:31 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Under en längre tid har jag varit sugen på att fixa en mysig middag för familjen. Ni vet typiskt ”Svensson mys” med fläskfilé, potatisgratäng, en trevlig salladstallrik och en efterätt.
Så idag var dagen kommen.
Jag började med efterätten, cheesecake. Det tog inte länge innan jag insåg att min form var för stor så jag fick dubbla receptet. Smart! Mindre smart att ingredienserna som handlats hem inte vad x2 på inhandlingslistan… Tur att snurran ligger nära.
Efter en del trixande så fick jag in cheesecaken i frysen och tänkte fortsätta skala potatis till potatisgratängen. Jag öppnade kylen och vad tror ni mitt öga möter? 5 ynka potatisar som ligger i grönsakslådan!  Vad har hänt med all potatis? Inte sjutton får man till en potatisgratäng på det. Nödlösningen lyder: klyftpotatis, morötter, lök, broccoli och lite annat gott blandas ihop och åker in i ugnen. Det blir nog bra… Men jag har ju längtat efter potatisgratäng hela veckan. Det är så länge sedan vi åt det sist!

Som om allt detta inte vore nog så håller jag på att bli förkyld. Ni vet så där då man inte alls har någon matlust. Huvudet värker, kroppen och bihålorna ömmar, näsan rinner och man svettas av att stå upp. Huu…


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback