Ännu mera VAB

2011-01-19 @ 08:03:38 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu är det tösans tur att vara sjuklingen. Det känns som att vi kommer få ha VAB hela veckan lång. Om inte annat så lär väl min förkylning bryta ut på riktigt. Just nu är jag bara snorig och lite små öm i halsen.

Redovisningen för den här veckan gjorde jag igår och det känns bra. Jag tror det gick bra, det kändes bra. Nästa veckas prov (ja, just nu är det verkligen en större grej i veckan) blir nog inte allt för svårt, även om alla säger att just den kursen är ganska krävanden. Provet vi ska ha i biologi veckan efter det, vecka 5, oroar mig lite. Bilogin är nog det tuffaste och det roligast jag hittills läst. Det är så mycket nytt som ska tas in men när man väl har förstått det så är det … fantastiskt. Livet, anpassningen, evolutionen. Det är helt otroligt! Men det är som sagt en hel del man ska lära sig.

Nej det är nog dags att skärpa till sig och börja plugga på eftermiddagarna efter att goben kommit hem. Hur som helst så måste han komma hem efter lunch och ta ut ¼ dels VAB dag så jag kan gå på biologin. Vi ska utvärdera hur kursen har gått hittills och hur vi ligger till betygsmässigt. Det vill jag inte missa! Halva kursen är gjord och det kan vara bra att veta om det är dags att lägga i en högra växel eller om man lyckas uppnå önskad nivå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback