Små pauser i bloggandet

2011-01-15 @ 08:41:22 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lusten att skriva infinner sig inte riktigt, alltså skriver jag inte så mycket. Bloggandet är mest för min och för familjen/släktens del. Jag vet att jag är dåligt på att höra av mig men via bloggen kan de flesta hålla sig uppdaterade med vad vi pysslar med här i Kalix. Det är inget personligt, jag har aldrig gillat att prata i telefon. Det suger faktiskt. Enligt mig.

Här har vi hur som helst fullt upp. Skolan har dragit i gång på allvar för min del. Jag har två nya lärare. Matematikläraren verkar underbar. Engagerad och nästan passionerad är ord jag kopplar till honom och hans lektioner.  
Min andra nya lärare verkar väldigt… Rättfram. Ärlig! Jag fick ingen tydlig bild av honom då vi bara hade en snabb genomgång där han berättade om kursen, hur den var utformad och vad som gällde. Men jag har hört att han ska vara bra.

Vårterminen ser ut så här:
Naturkunskap A
Biologi A
Historia A
Samhållskunskap A
Matematik B

Jag hoppas på att hinna läsa lite mera engelska men det är inte hela världen om jag inte hinner med det. Tid, ork och motivation är någonting vi människor har väldigt lite att säga till om ibland.

 


En lustig bild



Jag kan ju även nämna att:
- Gobens utbildning också är i full gång och jag är så stolt över honom!
- Vår nya familjemedlem börjat anpassa sig, även om han fortfarande trivs väldigt bra under soffan.
- Min visdomstand är borta nu.
- Vi överväger att låta tösan börja på en fritidsaktivitet.
- Tösan är för tillfället hos min (världens bästa) mamma.
Ja det finns väl mer men det får vara allt för den här gången.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback