Bobos önskelista

2011-07-11 @ 08:35:34 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu börjar Bobos födelsedag närma sig. Den 16 juli blir lillgrabben 2 hela år!
Men detta kommer först firas veckan efter, den 23-24. Då får Goben också vara med på festligheterna.
Jag vet att det är många som undrar vad han önskar sig och därför skriver jag, som vanligt, en önskelista här. Och precis som vanligt hoppas vi på att slippa allt för mkt leksaker. Vi har två barnrum här i lägenheten och båda två har mer än nog med leksaker.

Bobos önskelista

Vällingflaskor från mam i roliga färger. De gamla börjar bli så slitna och det är hlet klart dags att byta ut!
Kläder strl 86; kalsonger 86+, badrock 92+, strumpor, byxor strl 90+, tröjor 90+. Här gäller samma sak som i början. Färger och mönster. Jag är less på mörkt, blått och bilar!
Filmer*. Han har blivit besatt av Pippi Långstrump (och andra Astrid Lindgren filmer) och Musses klubbhus. Sedan finns de ju en massa andra filmer som passar småbarn.  
Silvriga barnkammarboken var en storfavorit när vi lånade hem den från biblioteket. Jag trodde seriöst hans kulle sova med den, så mkt gillade han den boken.
Mörkläggningsgardin/rullgardin. Kanske inte så roligt men så välbehövligt!
En docka. Så han slipper bråka med storasyster om hennes vareviga dag.



*Dessa filmer har vi här hemma: Pippi rymmer hemifrån, Pippi på de sju haven, Emil och griseknoa, Musse i underlandet, Lotta på bråkmakargatan



Som jag nämnde förra året så är dessa saker inget krav, det är inget måste. Det är bara önskemål ifrån vår sida och vi väljer att lägga fram dessa då det är många som frågar. Våra förhoppningar, vår största önskan, är att ni kan komma och fira med oss. Bobo förstår sig inte på presenter men han brukar blir glad när han får besök!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback