God morgon!

2011-03-02 @ 06:27:45 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()



Att få sitta ner med sitt morgonkaffe och bara ta det lugnt är underbart. Det är verkligen en bra start på dagen!

Strax innan årsskiftet hade småtrollen rätt långa dagar på fsk, de hämtades allt som oftast halv fem. Men det har jag ändrat så de får komma hem vid tre. Även om det går ut över min skoltid så är det helt klart värt det. Det är ljust när jag hämtar dem och vi slipper stressa hem för att få i oss middag!  Igår skulle jag ta med mig kamerna när jag hämtade hem ungarna för att visa er hur det ser ut när vi går hem. Men jag glömde den. Vägen är faktiskt rätt trevlig och det finns mer än en gigantisk snöhög att spana på. Och dessa snöhögar ska tösan självklart utforska. Varenda en om hon får. Och Bobo står nedanför och blir sur för att han inte kan komma efter. Och tösan får tonvis med snö in i skona eftersom hennes overall är lite för kort.
Att köpa en ny overall nu känns lite surt med tanke på att vintern snart är över men vad gör man? Turligt nog hade intersport rea på vinterkläder och vi fick oss en 8488 för 700 :-. Inte illa! Förhoppningsvis kan hon ha den nästa år också.

Nu tassade två små troll ut ur rummet. Tösan har lärt sig ta upp Bobo från spjällsängen!

Kommentarer

Postat av: camilla'

när vi var på kalaset så skulle hon "hjälpa" honom ner i sängen också, men det såg så brutalt ut, hon tänkte liksom skuffa upp och ner honom i spjälsängen... så frågade jag om hon brukar göra så sa hon att jodå, fast sen tyckte jag endå att jag kunde hjlpa honom ner i sängen, hehe :) men då brukar hon säkert göra det då om hon lärt sig få upp honom!

2011-03-02 @ 10:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback