Tankar om förhållanden

2011-03-09 @ 14:03:25 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Ibland funderar man mycket på relationer. Vad får en relation att fungera?
Jag tror inte det finns ett sätt att få det att fungera. Jag tror inte på någon absolut sanning som fixar alla parförhållanden. Nej jag tror man måste leta. Jag tror man måste kämpa och att man måste prova. Ibland är det jobbigt och det ska de vara. Ibland får man ta till metoder som får andra att lyfta på ögonbrynen. Här tänker jag framförallt på när jag och älskade Goben blev särbos. När vi valde att leva på varsitt håll under några månader. Jag vet att folk undrade och pratade och hade förutfattade meningar. Men vet ni vad? Jag bryr mig inte. Vi gjorde det för vår egen skull. Och vet ni vad? We are still going strong!
Ibland måste man våga prova. Är det värt att rädda så är det värt att kämpa för.

En insikt som har hjälpt mig och mitt förhållande:

En person kan inte tillfredställa alla dina behov.

Goben är min fästman, min förtrogna, mina barns far och min älskare. Han ska inte behöva inta rollen som min mentor, mitt bollplank, min utmanare och min vän. Det fina med människorna i ens omgivning är att de kan ha olika roller i ens liv. Vissa festar man med, vissa shoppar man med, vissa har man långa pratstunder med över en kopp kaffe. Vissa uppmuntrar till träning och ett hälsosamt liv. Vissa utmanar ens intellekt och pushar på för utbildning och karriär.
Jag kan erkänna att det finns flera platser som skulle behöva fyllas ut i mitt liv. Men det är inte Gobens ansvar. Det är mitt ansvar att hitta de vänner och de personer jag behöver ha i mitt liv för att känna mig … tillfredställd.

Jag hoppas ni kan ta till er dessa rader och att ni får ut någonting utav det.


Kommentarer

Postat av: Anonym

BRA! (jag tänkte ta och spara texten på min dator, och läsa den igen när det känns tufft i mitt förhållande med min sambo)

2011-03-09 @ 17:18:50

Postat av: Isabelle N

Mkt klokt skrivet Mia - agree.

2011-03-09 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback