Vill ha

2011-03-05 @ 13:15:49 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Vårens vill ha:

 

Skidor och skridskor
Skridskor brukar jag låna av mammsen lite då och då. Men det vore ju helt klart trevligt att kunna åka här i Kalix också när lusten faller på. Lite spontant så där ni vet.

 

En rejäl ryggsäck
För alla böcker som släpas fram och tillbaks mellan skolan och hemmet. En som går bra att ta med sig på skogsutflykter och camping och som går att använda när man ska övernatta. Helst en i svart för att jag ska slippa tvätta den!


Termomugg
Så jag kan ta med mig morgonkaffet i bilen när goben kör mig till skolan. Så jag kan sitta där och smutta på det i flera timmar. Och den får gärna vara lite spillsäker. Och i en härlig färg!

 


Skor
Som klarar av att härja omkring i snödrivorna i timmar utan att bli blöta. Och som inte ger skavsår fast man springer fram och tillbaka mellan hemmet, förskolan och skolan. Och som endå ser någorlunda ut, så man slipper byta skor när man ska ”ner på stan”.



Date med goben
Det är verkligen någonting jag verkligen, verkligen vill ha. En middag på tu man hand. Gå på bio och se en film. Bowla. Eller bara vad som helst.


Kommentarer

Postat av: camilla'

liv är jättevälkommen att sova över så ni får er date, sen när nisse o jag är friska och orkar underhålla en nattgäst :)

2011-03-05 @ 17:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback