Jag och min misslyckade plan

2011-11-15 @ 06:24:40 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår hade jag så stora planer om att lägga mig i tid. Jag skulle lägga mig, nyduschad i den nybäddade sängen, redan klockan åtta och läsa. I minst en timme, helst en och en halv. Men nej. För Bobo ville inte lägga sig. Efter att han stigit upp och jag lett tillbaka honom till sängen för sjunde gången tappade jag räkningen.
Men så tillslut, där vid nio någon gång, låg jag med boken framför mig. Planen fortsatte som så att jag skulle somna halv tio och sova riktigt gott så jag skulle vara pigg och utvilad på morgonen. Men nej. För då hade Bobo fått för sig att det kunde vara roligt att fortsätta komma upp ur sängen. Med en halvtimmes- en timmes mellanrum, fram till halv två. Vilket inte roade mig speciellt.

Så nu är det 22 kaffekoppar som gäller innan jag väcker de små terroristerna och beger mig ut i mörkret.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback