Storstädning

2011-11-20 @ 09:00:52 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Jag brukar föredra att ta hela den där julstädningen, ni vet den då man drar ut allt ur alla lådor och skåp och putsar fönster och skrubbar lister och rengör under ugnen och mellan elementen och är helt sinnesjukt leds allt som har med stäning att göra innan man är halvägs klar, en bra bit före själva julafton. Jag föredrar faktiskt att göra det före första advent för då är det fint och rent när man ska börja plocka fram julpyntet! Sedan kan man dra en vanlig storstädning några dagar innan julafton, om man nu ska fira hemma.
Nu när det bara är en vecka kvar innan den där magiska söndagen så inser jag att det börjar bli dags att fundera på hur vi ska lägga upp det i år. Jag inser att jag (egentligen jag och Goben men jag ogillar att föra hans talan) inte kommer hinna göra allt på ett par dagar så som jag gjort tidigare. Som ni ser i förrförra inlägget är dagarna här rätt … ja det blir inte så många timmar över när skolan och allt det vardagliga är gjort. Fast nu kommer ju Goben hem imorgon och han kommer vara här hela veckan och fixa. I år kommer jag vara lite extra noga då vi faktiskt inte hunnit storstäda så där riktigt ordentligt sedan vi flyttat in. Så jag tror vi får påbörja den där städningen snarast. Typ idag. Helst nu.
Pust och stön! Motivation och ork, någon?




Men att de känns underbart när allt är klart!


Kommentarer

Postat av: camilla'

uschja, det måste vi också ta tag i här inom en snar framtid...

2011-11-20 @ 11:22:33

Postat av: Goben

Du är så duktig där hemma.. :) men imorgon kommer jag och stökar ner lite.. :D och hjälper till och städa :)

2011-11-20 @ 19:27:39

Postat av: Goben

Du är så duktig där hemma.. :) men imorgon kommer jag och stökar ner lite.. :D och hjälper till och städa :)

2011-11-20 @ 19:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback