Cyklister

2011-09-10 @ 07:54:02 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ibland kan jag verkligen förvånas över hur många cyklister och fotgängare det finns i den här staden.
I veckan bestämde jag mig för att räkna lite på det där, bara för att. Efter att jag lämnat barnen på förskolan promenerade jag som vanligt till universitetet. Det är en promenad som tar ungefär 12 minuter. Under dessa tolv minuter hann jag räkna till 98 cyklister innan jag tappade bort mig/ gav upp. När man väl är på campus går det inte att hålla reda på alla cyklister!
Men detta ger endå en hygglig bild av hur det ser ut här. Folk cyklar. Överallt. Det är underbart, det finns ju så många fördelar med cykel! Det har nästan ingen miljöpåverkan, det är billigare i drift (än bilar) och hälsan påverkas positivt. Ja jag vill helt enkelt så ett slag för cykeln! Ja och för promenerandet såklart, då det är mitt sätt att färdas på här i ”storstan” ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback