Första veckan på basåret

2011-09-10 @ 08:17:26 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag uppskattar jag verkligen helgen! Ni förstår inte hur skönt det är med lördag.
Jag har (uppenbarligen) överlevt min första vecka som basårsstudent. Eller vecka och vecka… Det var bara 4 dagar med ordentliga lektioner den här veckan.  Likförbannat har vi hunnit med en hel del.
Vi har fått planeringar för varje kurs där varenda lektion är uppradad med nyckelbegrepp och uppgifter/sidor som ska gås igenom och hinnas förstås innan nästa lektion.
Hittills har vi betat av 29 sidor i matematikboken och 2 kapitel i kemin.  Och det säger väl egentligen en hel del. Här har man inte tid att ta det lugnt på lektionerna, inte om man inte vill sitta och räkna/läsa hemma. Vilket jag varken vill eller orkar. Erfarenheter visar att jag fokuserar bättre utanför hemmet.


På biblioteket efter kemin. Blankt på schemat = egenstudier fram till 16.

Denna vecka har jag spenderat timmarna mellan 8-16 på skolan. Vi har haft två ”blanka” eftermiddagar men detta betyder inte att man kan vara ledig och ta det lugnt.  Eller kan kan man väl, men det är inte att rekommendera om man inte vill plugga (allt för mycket) på helge.

Nu låter det hela lite gnälligt och jobbigt men det är det inte! Visst är det tufft emellanåt, det är otroligt utmanande, men jag gillar det! Man får ta i och tänka. Jag trivs här och hoppas verkligen att jag kommer kunna hänga med för detta är verkligen underbart!
Fast visst är det skönt med två dagars paus nu när det är helg!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback