Jag är nöjd!

2011-09-15 @ 19:36:12 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Dagarna går verkligen i rasande fart här borta. Jag har fullt upp från morgon till kväll, men det är någonting jag upplever som positivt. Det beror nog på att jag gör det jag vill göra. Och jag är stolt över mina prestationer och allmänt nöjd med vardagen.
Jag stormtrivs verkligen på universitetet och de flesta verkar vara riktigt trevliga. Dessutom har jag haft turen att stråla ihop med ett par tjejer som tar utbildningen på lika stort allvar som jag göra. Vi pluggar ofta tillsammans på biblioteket när tillfälle ges.

Jag trivs i den nya lägenheten, även om den är lite tom just nu. Snart kommer vår nya soffa och det ska bli underbart. För tillfället får jag och Goben mysa ner oss i min gamla tvåsitssoffa när det är dags för filmkväll. Närheten är det inget fel på men den soffan har nog gjort sitt. Obekväm är ett ord som gärna tas i mun då man ska beskriva tinget!
Området vi bor på kanske inte är i klass med Lidingö men det duger gått och väl. Vi har skog, strand, Ica, pizzeria, apotek, hälsocentral och allt annat ”bar att ha” inom gångavstånd. Den enda nackdelen är väl avståndet till förskolan. Men man kan ju inte få allt!   

Även om vänskapskretsen inte är gigantisk för tillfället så finns det ett par sköna figurer i närheten som man kan höra av sig till. Dessutom är det bara en tidsfråga. Man är nog väldigt skicklig om man lyckas ta sig igenom hela basåret utan att binda en enda ny bekantskap!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback