Nu är vi igång!

2011-09-06 @ 20:04:43 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Då var första dagen med riktig undervisning avklarad. För er som undrar så gick det bra.
Idag har vi haft två matematiklektioner, som pågått 3 timmar vardera.  Tempot är rätt högt och efter halva dagen fick jag ta Alvedon för att orka med. Det märks att sommaren bestått av hjärndöda aktiviteter! Men det är kul och utmanande. Spännande!

Eftersom basåret har antagit kring 200 elever är vi indelade i mindre grupper och jag är placerad i grupp1. Om jag ska vara ärlig har jag ingen koll på hur många vi är i gruppen. Under lektionerna satt jag mig längst fram och fokuserat på läraren och boken. Jag är här för att studera, men det betyder inte att jag inte vill lära känna nytt folk! Jag tänker att man under lektionerna fokuserar på plugget medan rasterna kan bestå av socialt umgänge. Till min glädje är jag inte den enda i klassen som är ny och inte känner någon. Jag lunchade tillsammans med två väldigt trevliga tjejer och jag ser fram emot att lära känna resten av klassen.


Baksidan av uni. området

Baksidan av uni. området


Imorgon kommer förmiddagen bestå av kemi och på eftermiddagen fortsätter vi med matematiken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback