75%

2012-04-19 @ 07:39:03 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu är vi inne på sista perioden och i och med att de två sista kurserna startat så kommer jag bara läsa 75%. Men det känns seriöst som att jag har mer att göra nu än någonsin tidigare! Hur går det ihop?
Matematiken går fram i rasande fart och vi plöjer minst tre, ibland fyra, sidor med räkneövningar per lektion. Det kan vara värt att nämna att vi bara ha två lektioner i veckan men på den här nivån känns det som att gå in i en vägg så fort läraren befinner sig två meter ifrån en! Så alla de där andra dagarna då man ska räkna ikapp känns lite … ja de känns lite som att dunka huvudet i en vägg.
Dessutom har jag kemi under dessa dagar. För dem som håller koll så vet ni att det var ett tag sedan jag läste A-kursen. Så nu försöker jag repetera A-kursen parallellt med B-kursen. Det är lite besvärligt att komma ihåg beteckningarna på olika joner och snart drar vi igång med termokemin vilket känns väldigt, väldigt luddigt. Exoterma reaktioner, entalpiförändringar och endoterma rektioner. Hur var det nu de hängde samman?

Som ni ser är tankarna inte bara positiva just nu. Jag antar att det är samma gamla vanliga ”nu är jag snart i mål, nu orkar jag inte mer!” tänk som kommit igång. Det blir så varje gång jag är på gång att avsluta ett lite större projekt. Men det är bara att bita ihop.
Jag gillar ju det här. Det är så otroligt givande och det är faktiskt väldigt, väldigt roligt. Ibland.
Ja så är det. Nog är det tur att man är awesome och får tillbaka förra mattetentan med högsta betyg!


Det lönar sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback