Middagsfix för hela familjen

2012-04-08 @ 07:38:23 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

I förra veckan involverade jag hela familjen i middagsmaten och vi gjorde paj. Om jag ska vara helt ärligt så är det lite för mycket trixande och fixande för att jag ska anse att det är bra vardagsmat. Jag menar degen ska vila i kylen och den ska tryckas ut i formar och förgräddas och allt vad det nu är. Kom igen! Vilken småbarnsfamilj orkar med sådant när de vankas middag?
Men att knåda deg och att välja ut fyllningar var riktigt roligt. Bäst blir det när man fixar fram små pajformer och ställer fram skålar med varierande innehåll.

 

Ananas var en klar favorit hos de små. På andra plats kom broccolin och sedan skinkan. Själv föredrog jag fetaost, bacon och broccoli.



Det var en trevlig middagsupplevelse. Fast barnen åt inte speciellt mycket av den färdiga pajen, de hade ju fyllt magen med fyllning under själva tillagningen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback