Pluggar hårt

2012-12-12 @ 05:37:59 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag lever fortfarande på känslan från helgen. Vi hade det väldigt fint med både nya och gamla bekanta, bus på badhus, middagar med levande ljus, lussekattsbak och lite tv-tittande.
Idag befinner jag mig hemma, inte för att jag inte varit till skolan utan för att jag åkt hem en lite sväng. Jag saknar familjen så fruktansvärt mycket när jag är borta och i jämförelse är ”stiga upp klockan fem på morgon och spendera en och en halv timmer på bussen” inte så farligt.

För övrigt pluggar jag hårt. Vi har en väldigt intensiv period i skolan med ett flertal labbar, rapporter, duggor, förberedande labb uppgifter och home assignments som ska göras. På det borde vi räkna i böckerna men som det ser ut just nu så går det helt enkelt inte. Det får bli under juluppehållet (som börjar på fredag), eller egenstudietiden som det också kallas. Åh vad jag längtar. Då kan jag spendera all min tid hos min familj. Även om en stor del av tiden kommer gå åt till studierna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback