Beslutsångest

2012-01-19 @ 08:53:43 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Tentan är skriven och det känns fint. Den kändes inte så där super-mega och överdjävligt svår.
De senaste dagarna har jag funderat mycket på det framtida studievalet. Mitt år som basårstudent börjar gå mot sitt slut och det börjar bli hög tid att fundera på vilken utbildning som ska följa. Att det är en ingenjörsutbildning och att jag kommer sitta vid skolbänken/i föreläsningssalarna i fem år till råder det ingen tvekan om. Men vad kommer dessa föreläsningar handla om? Vad kommer mina böcker lära mig? Och vart kommer jag inta denna kunskap? Tidigare trodde jag valet stod mellan två inriktningar. Den ena tror jag är väldigt roligt, ett ämne jag verkligen intresserar mig för. Det andra kan nog erbjuda en bra framtid med stora arbetsmöjligheter och en vettig lön, även i mindre städer. Sedan insåg jag att en av inriktningarna fanns vid ett annat universitet som jag hört mycket gott om när det gäller tekniska utbildningar. Så nu står jag här och ska välja mellan dessa tre.
Hur sjutton är det meningen att man ska kunna välja?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback