God morgon förkylning.

2012-01-14 @ 08:27:31 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ja vad säger man? Timingen hade kunnat vara bättre. Och sämre med för den delen. Att bli förkyld nu när man är själv med de små och med fyra dagars tentapluggande framför sig är väl inte så lyckat. Men samtidigt hoppas jag på att förkylningen ska hinna släppa innan själva tentan. Igår hade jag utvecklat en plan. Jag hade tänkt mig att vi skulle ha det väldigt fint och mysigt här hemma på kvällssidan så att barnen skulle komma ner i varv samtidigt som de skulle få vara uppe lite senare och på så vis skapa sovmorgon dagen efter. Eftersom jag kände mig krasslig redan på skolan så bestämde jag mig för att hämta upp pizza på vägen hem. Barnen var överlyckliga och vi dinerade framför tv:n. Som vanligt när vi hämtar hem pizza såg vi på ”Drakfilmen”. Efter maten fortsatte de se film samtidigt och jag pysslade på med annat. Barnen hämtade täcken och kuddar till soffan och låg där bredvid varandra oh hade det mysigt. Planen fungerade perfekt. De var nere i varv. De la sig en timme senare än vanligt. Men sedan hände någonting för klockan 05.00 imorse vaknade tösan och ropade på mig. Och så vaknade Bobo också. Och så var dagen igång. För att ta mig igenom det här tänkte jag ge mig själv den här dagen. Inget pluggande. Bara lugn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback