Bad och plask

2012-07-03 @ 09:04:07 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

I samband med flytten (kanske en vecka efter) så besökte vi badhuset. Ungarna älskar att bada och tösan ”simmar” omkring själv med sina simdynor. Jag vill gärna uppmuntra vattenaktiviteter och ser gärna att de har god vattenvana och blir simkunniga i tid.
Före vi flyttade till Umeå besökte vi badhuset ganska regelbundet. En gång i veckan eller varannan vecka ungefär. Efter flytten till Umeå blev det inte lika ofta men vi kom iväg några gånger i alla fall.
Hur som helst så besökte vi alltså badhuset här igen. Och dagen efter brann det. Så det fick stänga och hann inte öppna före sommaruppehållet. Suck!
Jag förstår att badhus kanske inte är lika välbesökta under sommaren då de flesta föredrar lata dagar på stranden. Men vi har ju knappt fått någon sommar ännu! Seriöst!

Här i Kalix har vi strandängsbadet som består av ett par utomhuspooler på ett inhägnat område bredvid älven. Tanken är mysig med i detta väder… inte så mycket.
Goben tog hur som helst med sig barnen, och mig, dit i förra veckan. Jag vägrade bada men barnen hade roligt.
Nu hoppas vi på lite bättre väder så vi kan plaska lite till. Eller så får vi ta oss en sväng till Piteå eller Bode och besöka deras anläggningar. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback