Arbetar och sliter

2012-06-16 @ 06:08:05 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår arbetade jag mitt första arbetspass på den första raden som jag blivit tilldelad. Det fortsätter både idag och imorgon. Helt ärligt så känns det mindre kul att inleda arbetet med en helg men det betyder att jag får bli ledig mitt i veckan så det får gå. Synd bara att jag knappt hinner träffa finaste Goben nu när han är hemma. Jag har långa turer alla dagar och söndagen är dessutom en delad 10 timmars tur. Och när jag äntligen är ledig på måndag så har han åkt.
Nåja, förhållandet stärkas av lite distans. Saknad och längtan är inte farligt.

I eftermiddag, när jag slutat, ska vi åka till Haparanda för att hälsa på. Lillayster har fyllt år så vi ska dit och säga grattis. Dessutom ska vi svänga förbi skopunkten och inhandla nya ”springskor” och sandaler.


Fastän skolan har slutat så är de full rulle. Skolan är utbytt mot studier mot arbetet. Fördelen är att när jag nu kommer hem så kommer jag hem. Då är jag ledig och så enkelt är det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback