Arbetshelg

2012-06-17 @ 06:12:58 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Då var det söndag. Idag jobbar jag en delad tur, sedan får jag vara ledig på måndag.
Tyvärr åker Goben idag och det känns som att jag knappt har hunnit kramas med honom. Det är så tråkigt när vi ”jobbar om” varandra. Och helgpassen som alltid är så långa för min del, man hinner knappt vara hemma mellan varven. Och jag har knappt hunnit träffa barnen. Jag ogillar att göra kvällspass efterföljt av morgonpass. Då får man lämna bustrollen mitt på dagen och när man kommer hem sover de små liven och på morgonen sover de fortfarande. Stackarna tror ju att jag spenderar nätterna på jobbet! Haha.
Men nästa helg är jag ledig och då hinner vi umgås. Hela familjen!

Min första helg för den här perioden har gått bra. Helgerna brukar vara lite speciella. Rutinerna blir annorlunda och man är färre i personalstyrkan. Men det brukar gå bra och man brukar känna att det är helg. Det blir liksom en annan stämning. Helgstämning :). Dessutom har jag arbetat med väldigt trevliga människor och de släppte till och med lös mig med en annan vikarie så vi fick husera ensamma på bygget. Det var väldigt lärorikt då vi fick ta eget ansvar och det kändes att man växt en hel del i rollen under slutet av dagen.
Nu tror jag minsann att jag ska äta en rejäl frukost då det är ett tag kvar tills lunch. Delad tur innebär ett 10 timmars arbetspass fördelat mellan 7-12 och 16-21. Så både lunch och middag ska intas mellan 12-16. Huu, jag gillar det inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback