God morgon måndag

2012-06-18 @ 08:58:17 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Tänk att vi går in i en ny vecka, redan! Igår kväll var jag väldigt trött. Jobbet kräver en hel del och det blir inte många lugna stunder. Jag tror aldrig jag har varit på en avdelning där man får springa så mycket. Men det kan ju bero på att vi var två vikarier som inte riktigt fått in rutinen. När den väl sitter så ska vi nog få sitta ner ett par gånger om dagen. Kaffepausen är faktiskt väldigt viktig för att man ska orka med!
Hur som helst så har jag sovit över tio timmar! Vilken tur att mamma lät barnen vara uppe lite senare här på kvällen för då hade de ro att sova till efter åtta på morgonen med mig. Det är tacksamt.

Idag är jag ledig hela långa dagen. Tösan har önskat hälsa på hos grannen så det ska vi nog göra nu på morgonen. Sedan hade jag tänkt städa. Städa och fixa och sortera. Vi har fortfarande en del kartonger som är ouppackade. Det finns en del vinterkläder som ska sorteras, packas ihop och föras ner i förrådet. Och så vill jag gärna skura golven och dammtorka. Det har vi inte hunnit göra sen vi flyttstädade (jag städar alltid ur lägenheten jag flyttar in i)!  
Så mycket för en lat ledig måndag. Nåja, det blir nog fint. Jag vill göra bort allt det tråkiga för att sedan kunna njuta av helgen när Goben kommer hem igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback