Söndag

2012-03-04 @ 20:43:31 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Idag har vi rantat runt på stan. I fem timmar har vi sprungit omkring på olika affärer, längst gator, på torg, i en snöborg och längst älven. Det har varit så skönt att få vara ute och utforska, att se och upptäcka.


Vi busar i en snöborg de byggt upp mitt i stan





Här fanns de både grillplats och ved!




Vi fick värma oss med lite kaffe i väntan på att alla affärer
skulle öppna






Strosar runt 


Bilderna är inte speciellt estetiskt tilltalande men jag vill endå visa dem
sa familjen ska få en uppfattning om hur det ser ut här


Längst älven









Dessutom var det ju lite extra roligt då jag fick med mig två stora påsar hem. Nya vinterkläder och nya skor.  Jag och så var det ju maten och tösans lego. Men hur kul är det i jämförelse med nya skor?! ;D


Efter middag, legobygge och lite städning begav vi oss ut igen. Jag fick inviga de nya vinterkläderna och vi gick ner till en is. Där visade det sig att tösan vår blivit en sjukt skicklig skridskoåkerska! Förra året kunde hon inte stå på isen ens en gång och nu åkte hon runt, runt och runt. Visst dratta hon på rumpan lite då och då men vad gör väl de? Hon reste sig upp utan problem och fortsatte åka. Jag och Bobo passade på att klättra upp och ner på alla snöberg som fanns runt omkring. Det är så roligt att se hur duktig han blivit på att ta sig upp.








Kommentarer

Postat av: Sandra i Karlstad

Oj, stosa i 5 timmar! Ni har verkligen fina barn ;-) Och ni är ju inte så dåliga ni heller! ;-) Låter som att ni haft en riktig skön helg tillsammans, kramar!

2012-03-04 @ 21:38:34
URL: http://harilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback