I Onsdags

2012-03-30 @ 09:36:58 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Det visade sig att jag fick vara ledig hela långa veckan, vilket var en väldigt trevlig överraskning! Det är inte ofta det händer.

Så i onsdags passade vi på att dra en heldag på stan.
Vi drog ner vid tio tiden och strosade runt.


I parkeringshuset. Vi kör alltid
(nästan) högst upp för att slippa trängas
med de andra bilarna


Vi passade bland annat på att besöka MVG där jag köpte mig lite nya örhängen och Goben försökte hitta någons slags förvaring till både mobiltelefonen och korten.


Inne på MVG

Självklart blev det lunch på stan. Det är lite tråkigt när vi har så dålig koll på hur utbudet ser ut när det kommer till just den biten. Vart kan man käka ok lunch till ett ok pris och som dessutom är någorlunda barnanpassat? 
Det fick hur som helst bli burgare, det brukar alltid gå hem!



Med mätta magar fortsatte vi. 
Vi besökte lite fler butiker och sedan råkades vi gå förbi ett bibliotek. Eftersom jag aldrig besökt biblioteket på stan så ville jag gå in och kika. Det var riktigt mysigt, speciellt på barnavdelningen. Jag och tösan stannade kvar ett tag och läste Pippi medan Goben och Bobo fick gå iväg. Det var lite för svårt att sitta still för vissa unga herrar… Hihi.







Sedan bestämde vi oss för att besöka strömpilen. Där gick vi omkring på HM som hade REA på nästan hela butiken! Nackdelen var väl då att vi var där med två små och …ja, ni fattar!
Men jag provade lite kläder och fick med mig en kasse hem. Mestadels är väl tänkt för lite varmare väder, men hittills har vi lyckats hålla oss på den positiva delen av celsiusskalan.


Utanförs strömpilen. Bilden suger men jag ville bara visa er vilka fina jackor
barnen har fått av svärmor :) Exakt likadana, så nu är de inga sura miner!

Självklart passade vi påa tt besöka mataffären. Men de var på Ersboda. Vi for verkligen runt hela Umeå denna dag! 



Sedan var det

Dags för mellis. Lite extra energi innan dagens sista stopp.



Tillsist besökte vi badhuset på Holmsund. Det är en minivariant av ett äventyrsbad för småbarn. Jo, så skulle jag nog vilja beskriva det. De hade en rätt stor pool för de allra minsta med grunt, varmt vatten. De fanns ett par små, små rutschbanor och till och med en lite bubbelpool! 
De hade tropiktema så det fanns en massa konstgjorda palmer, papegojor och diverse tropiska djur i poolen. Det var riktigt mysigt.

Självklart fanns det ett gäng vanliga rutschbanor och en större pool också. Tyvärr tog jag inte med mig kameran in.



Där vid 18-tiden var det så dags att styra bilden hemåt. Eller ja, mot Mariehem i alla fall.
Före vi kunde komma hem var vi ju tvungna att besöka vårt lilla Ica och inhandla bröd till middagen.




Efter allt rantande hade jag nästan sett fram emot en lugn kväll i soffan tillsammans med min käraste men så blev det inte. Istället messade en klasskompis och undrade om jag skulle hänga med på krogen och ta ett par öl för att fira att tentaperioden var över.




Ja det blev verkligen en heldag med full fart från morgon till kväll. Men det är så det kan bli ibland och det var riktigt, riktigt roligt!


Kommentarer

Postat av: Camilla'

Vilken härlig dag ni haft! Var säkert ett gäng trötta ben efter den dagen kan jag tänka mig :D Och gratulerar med fysiken, du är så duktig :)

2012-03-30 @ 12:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback