Hemma!

2012-05-26 @ 21:44:39 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Å vilken dag!
Igår anlände vi till Norrbotten och närmare bestämt Haparanda.
Redan igår, innan vi ens hunnit in i Norrbottens län, ringde telefonen och jag blev erbjuden ett arbetspass på lördag som jag tackade nej till. Jag tyckte inte jag skulle hinna bära och jobba på samma dag! Men det är tur man är eftertraktad ;)
Vi spenderade hur som helst natten hos mor min. På morgonen hann vi med ett snabbt besök hos far och på Ikea. Och telefonen ringde igen med arbetserbjudande! Och bara för att de var en sådan snygging som ringde så tackade jag ja ;).  Arbeta lördag – måndag. Check!

Eftersom jag tackat ja till arbete samma dag som lastbilen med sakerna skulle anlända kände jag mig väldigt, väldigt stressad. Att dessutom lastbilen var tidspressad hjälpte inte! Lastbilen anlände vid tolv och vid fyra skulle jag vara på arbetet. Jag trodde aldrig vi skulle hinna bära upp alla grejer. Jag menar vi är en familj på fyra personer som bott i en relativt välfylld 5:a! Lastbilen var väldigt välfylld.
Men så insåg vi att flytten hit var väldigt vettig. För på en enda dag lyckades vi dra ihop tio pers som kom till vår undsättning. Och på under två timmar var allt uppburet! Jag är så otroligt tacksam för all hjälp . Jag är så glad för våra fina familjer och för alla vänner. Hel otroligt!
Och inatt får barnen sova hos mor min så Goben har kunnat dona på här medan jag trimmat in mig på arbetet. Och imorgon fortsätter vi. Goben packar upp medan jag jobbar och någon gång däremellan ska väl barnen hem och Jag ska försöka studera Eulers matematiska slutsatser och skriva rapport om katalas förmåga att katalysera … ööö… jo men de var väll något med syre och nå…
Uppenbarligen fungerar hjärnan inte som den ska så nu tackar jag för mig och hoppas alla får en fin kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback