Morgonens tankar

2012-05-17 @ 07:41:19 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag sitter här med min kaffekopp och funderar på om jag ska påbörja dagen med ett yogapass eller framför matematikboken. Båda aktiviteterna skall utföras men i vilken ordning?
Hur som helst så önskas inte vår närvaro på skolan idag. Men det betyder verkligen inte att vi är lediga. Nej skolböckerna väntar. Både nya uppgifter och tentapluggandet väntar.

Idag är det, inte så överraskande, nio dagar kvar tills vi flyttar! Egentligen skulle man kunna säga åtta då lastbilen kommer på fredag och det är då vi ska börja tömma lägenheten. Sedan åker vi sjukt tidigt på lördag morgon. Hjälp vad nära det kändes helt plötsligt. Jag får nog ta och packa ett par kartongen till idag!
Jag räknade alla kartonger och väskor jag packat hittills och fick det till 23. Det sjuka är att det inte syns, inte någonstans. Det är mycket vinterkläder, salladsskålar, böcker, serveringsfat, spel, vinglas, gamla skolgrejer, finkläder och fulkläder, lite skor och … ja allt möjligt!

Nej nu ska jag tömma kaffekoppen och tänja på kroppen. Alla andra sover = perfekt tillfälle för morgonyoga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback