Arbetet fortsätter

2012-10-09 @ 08:36:45 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Under de senaste sju dagarna har jag och min klasskamrat spendera ett oroväckande stort antal timmar med att studera och skriva om hur man framställer tre utvalda drivmedel från biomassa. Vi har koncentrerat oss på råvarorna, förgasningsprocessen, reningen, F-T processen, metanolframställningen och DME syntesen. Nu har vi bestämt oss för att den delen av arbetet får vara klart då vi ska hinna lite till innan inlämningen. Näst på tur står ”analys av utsläpp”, framför allt genom ”Well to wheels” metoden.  Och jag vill inte. Jag vill verklige inte.
När jag nu äntligen känner att jag har koll på det jag gör så ska jag börja gräva ner mig i någonting nytt. GAAH!
Dessutom väntar vi på de andra gruppmedlemmarnas insatser. Jag ogillar skarpt att vara beroende av andra när det kommer till sådant här. Och beroende är jag för det är ganska svårt att påbörja en diskussion utan en fullständig teori-del. 

 

Upp, upp och iväg - mot en hållbar framtid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback