Försöker hitta rutiner

2012-09-17 @ 10:52:49 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag gör jag någonting som är mindre bra att göra när man studerar. Jag hoppar över en föreläsning. Aja baja.
Till mitt försvar tror jag att jag lär mig mer av att sitta hemma och räkna. Jag lär mig så sällan någonting just dessa föreläsningar. Förläsaren är … inte den bästa. Dessutom står allt man behöver veta i boken och jag är en av dem som faktiskt kan ta till mig det jag läser.

Hur som helst: Detta bör inte upprepas. Det är inte bra. Jag vet att jag mår bra av att komma iväg till skolan och, om inte annat, hänga lite.

 

Det är svårt att hitta en rutin som passar. Att hitta balansen mellan plugg och ledig tid. Planen är att all tid hemma ska vara pluggfri men det betyder också att så gott som all tid här i Luleå behöver bli pluggtid. Jag antar att de flesta ser problemet i det. Man orkar inte. Jag orkar inte plugga mer än 10 timmar per dag, inte om jag ska tillgodogöra mig kunskapen.
Nåja, tillslut ska jag väl hitta någonting som passar. Just nu vet jag ju egentligen inte ens hur mycket tid jag behöver lägga ner på skolan för att ligga i fas och klara kurserna. Det är ju trotts allt inte allt för länge sedan vi började!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback