Måndagen som var

2012-09-04 @ 09:09:21 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu har skolan startat. På riktigt. Med riktiga, ordentliga kurser.

Måndagen erbjöd tre överraskningar.

Nr 1: Jag har varit övertygad om att matematiklektionerna skulle hållas på engelska. Jag menar kurslitteraturen är på engelska och den föregående repetitionskursen var på engelska. Men när föreläsaren började prata gjorde han det på svenska. Jag är inte helt säker på att det är positivt. Språkkunskap känns viktigt och ju förr man börjar med det, desto bättre, eller?

Nr3: Vi fick tillbaka tentorna redan igår! Och jag är godkänd :)

Nr3: Kursen Hållbara energisystem trodde jag bara var till för oss HET elever. Men det visade sig att vi skulle läsa den tillsammans med en bunt andra elever, däribland folk som närmar sig slutet av sina utbildningar och även utbytesstudenter. Vilket självklart innebär att föreläsningarna hålls på engelska.

 

För att sammanfatta: Matematiklektionen var väldigt basic, men jag tror det kan vara bra, bara de ser till att speeda upp tempot lite senare. Hållbara energisystem vara väldigt, väldigt intressant och språket känns inte som ett problem (än så länge). Klasskamraterna är trevliga och det kommer nog bli fem lärorika, spännande och roliga år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback