Onsdag

2012-09-12 @ 06:51:34 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är redan onsdag och det känns som att jag har ett ton av saker att göra. Jag hade missat att vi behövde en tredje bok i matematiken och just nu ligger jag två-tre dagar efter i planeringen bara för det. Att boken tar upp sådana där roliga saker som summa ( , binomialsatsen och annat mysigt som jag inte riktigt känner mig helt hundra på underlättar inte situationen.

Dessutom borde jag verkligen läsa lite mer om andra generationens biobränsle. Det är ett ämne som jag och ett par till kommer gräva ner oss i för att sedan skriva en utförlig rapport om. Tekniken, det ekonomiska läget, miljöpåverkan och sådant där ni vet. Ja och så ska den vara på engelska.
Kursen ” Sustainable Energy Systems” (ingen tentamen, bara rapporten) är väldigt intressant och jag önskar att jag hade tid att läsa alla rapporter föreläsaren skickar åt oss inför varje föreläsning. Tyvärr verkar tiden inte räcka och min läshastighet blir betydligt långsammare när det är fackspråk på engelska. Nåja, tillslut lär man sig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback