Självdisciplin

2012-09-28 @ 09:11:01 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Att det är underbart skönt att få vakna upp hemma med familjen. Det hade varit ännu härligare om jag inte vaknat upp med huvudvärk, träningsvärk och en snorig näsa. Nåja, sådant är livet. Lite morgonkaffe borde lösa det mesta.

Idag står jag inför en utmaning som jag, i ärlighetens namn, bävar inför. Nämligen att lyckas samla ihop nog mycket självdisciplin och fokus för att sitta vid matematikboken. Det brukar gå bra i grannkommun men här hemma vill det sig inte riktigt alla gånger. Jag borde försöka titta lite på grafer, deras funktioner och hur man kan kombinera dem för att göra nya. Det låter väl kul? Jag tycker om grafer, de är ganska handfasta och man kan rita upp dem för att verkligen se vad det är som händer.

Med dessa ord önskar jag er alla en god morgon och en mysig fredag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback