tydliga gränser och nya utmaningar

2012-09-24 @ 06:35:39 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Måndag morgon. Idag beger jag mig mot Luleå för att hämta in ny kunskap. Det ska bli spännande och jag ser fram emot det samtidigt som jag lite ledsen över att behöva skiljas ifrån familjen.
Men vet ni vad? Det är det nästan värt. Det blir så mycket bättre när jag kan plugga från morgon till kväll i grannstaden för att sedan ha helt lediga dagar här hemma. Det är bra för både mig och familjen. Det är så skönt att ha tydliga gränser och lägga undan det dåliga samvetet. Tiden med familjen blir så mycket mer när man slipper tänka på studierna och på allt man har kvar att göra. Och allt det där jag skulle ha haft kvar att göra om jag åkte hem varje dag har jag gjort bort medan jag varit på universitetet och på studentrummet.
Det kanske inte är den ultimata situationen och mest troligt inte hållbart i längden men det fungerar just nu och det är huvudsaken.

Men som sagt: Måndag morgon och en helt ny vecka med helt nya utmaningar och nya kunskper att erövra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback