God morgon!

2013-04-12 @ 06:22:56 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Perioderna mellan inläggen blir allt längre, men jag förutsätter att de flesta förstår att både skolan och familjelivet tar tid. Eller jag borde väl snarare säga att det är det jag prioriterar just nu.

För er som undrar så går skolan bra. Jag fick nyligt veta att jag klarat av ännu en mattetenta, det är alltid lika roligt. För tillfället läser vi fysik och ekonomi. I fysiken koncentrerar vi oss på modern fysik och då framförallt den speciella relativitetsteorin och kärnfysik. Åh, det är så roligt! Spännande och fascinerande, fängslande och mystiskt, otroligt och nå fruktansvärt svårt att förstå! Jag skulle kunna läsa det här hur länges om helst! Ekonomin däremot… låt mig helt enkelt säga så här: det är inte den roligaste kursen jag läst. Men jag inser varför det kan vara bra för mig att förstå det här och jag ska försöka.

Och för er som undrar så mår familjen bra. Den gråa vardagen med onödigt tjafs som ”Nej jag vill inte lägga mig” och ”Usch den här maten är super äcklig” varvas med härliga utflykter och mysiga kvällar i soffan med ”mamma du är bäst, du är kungen” och ”Mamma jag älskar dig runt hela stan”.

Nu ska jag snart börja gå iväg mot skolan. Klockan är inte ens sju men vi har en labb i strålning idag. Det är väldigt intressant och jag vill vara väl förberedd. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback