Kontrast

2013-02-18 @ 18:43:13 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Då var det måndag igen. Kontrasten mellan helger och vardag är gigantisk just nu. Under helgerna ser jag knappt åt skolböckerna och har lite (bara lite, och egentligen onödigt) dåligt samvete över att de bara ligger där. På veckorna är skolböckerna det enda jag ser åt. Mer eller mindre. Idag anlände jag till skolan 08.00 och gick hem 18.00. Och det mina kära är en ganska kort skoldag.
Några kanske tycker det verkar tungt att spendera så månnga timmar på skolan men jag tycker det är skönt. Det dåliga samvetet håller sig borta då man ligger i fas. Och så går tiden fort och vips så är det helg och jag kan åka hem :).


Kommentarer

Postat av: Sandra

Oj, jag önskar jag också kunde vara på skolan så länge..! men istället plågas jag av det dåliga samvetet och ångern över att kanske lämna in exakt vid deadline utan att ha förstått vad fan jag gjort.. och efter att ha varit sjuk en vecka(!) ojoj, vad jag kämpar att komma ikapp.. men å andra sidan älskar jag att ha mkt att göra, blir så uttråkad när vi har lite i skolan.. ;-)

2013-02-18 @ 19:55:11
URL: http://harila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback