Jag och nx

2013-01-25 @ 08:37:54 Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()

Den här veckan har vi påbörjat två nya kurser. Linjär algebra (matte 3) och datorstödd konstruktion. I datakursen arbetar vi i ett CAD-program som heter nx och när jag fick höra att vi skulle lära oss att bygga modeller i det blev jag livrädd! Jag har aldrig arbetat med sådana program, dessutom är väl datavanan begränsad.
Nåja. Efter ett flertal tidiga morgnar och sena kvällar har jag lyckats bygga ihop 4 av 5 modeller. Kan ni först känslan? Vilken lycka! Tills jag insåg att modell 2 var ungefär 300 mm^3 för liten. GAAAH!

Jag hade ju planerat en ledig helg...


Kommentarer

Postat av: Anonym

Jaa du Mia, som jag alltid sagt, du är otroligt duktig;)
H,styvmoder

2013-01-25 @ 16:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback