Ekonomi och fysik

2013-06-02 @ 07:03:23 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Min först tanke när jag vaknade imorse var Räntabilitet. I lite halvpanik försökte jag komma på vad det var. Efter bara några sekunder kunde jag komma ihåg att räntabilitet på det totala kapitalet var resultatet efter de finansiella posterna plus räntekostnaderna igenom det totala kapitalet, förkortat RT. Pust. Sedan somnade jag om samtidigt som det gick upp för mig att vi gjorde den tentat igår och jag inte behöver vakna med sådana tankar.

 

 Nästa gång jag vaknade snurrade fysiken i huvudet. Nu är det dags att ta tag i fysiken. Jag har 6 dagar på mig att nöta in kärnfysik och mekanik. Vilken utmaning! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback