Utomhus

2013-05-24 @ 18:39:36 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag älskar utsidan. Att vara utomhus och då framförallt i det gröna. Bland klorofyllfylld växtlighet och ljydet av djurlivet.



Igår besteg vi Rutträskbacken (om man nu får använda ordet besteg i samband med en backe). Vi tog skogsvägen upp. Det är så roligt att balansera och klättra på stenar och stockar.Man kan ju undra om det är barnen eller modern som har roligast när vi är ute på denna typ av äventyr ;)

Hittills har vi hållt oss till dagsfärder men längtan efter naturen och lugnet jag känner när jag befinner mig där ute växer sig större, liksom vilja att utforska och testa komfortgränserna. Vad klarar jag av? Hur naturnära och hur länge?
Solen och värmen verkar tillåta en övernattning utomhus och det är precis det som ska ske! Jag och maken har slagit upp ett tält på mammas gård. Även om lusten till äventyret finns så inser vi våra (och vår ihoplånade utrustnings) begränsningar. Vi skyndar långsamt gelt enkelt.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback