Trötta händer

2013-10-08 @ 21:35:09 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Efter två 12-timmars dagar är både hjärnan och handen slutkörda. Det har gått åt en hel del tid och papper på matematiken. Det har kännts väldigt obegripligt med alla dubbelintegraler, ytintegraler och flödesintegraler så jag bestämde mig för att renskriva en del anteckningar. Det är väldigt tidskrävande men helt klart värt allt besvär! Hjärnan får utdelning för handena arbete. Och oj så handen har fått arbeta. Mitt lillfinger värker så det nästan krampar och handleden bränner. Aldrig hade jag väl trott att studierna skulle vara så här fysiskt krävande.




Anteckningarna från föreläsningarna är sällan snygga, man har ju fullt upp med att lyssna, hänga med och skriva av.

Nu är det dags att lägga undan allt som har med skolan att göra. Ögonen är trötta men det är ett tag kvar innan jag får lägga mig. Som tur är så är det värt att sitta uppe en timme till för när det väl är dags att krypa ner i sängen så får jag göra det bredvid maken :).

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback