Härligt, härligt men farligt, farligt

2014-03-11 @ 06:59:42 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Jag antar att jag inte är ensam om att glädjas åt isfria vägar klockan halv sju på morgonen.



Ingen snö, inga frusna vattenpölar och inget slask. Bara bar asfalt. Om vi nu inte ska få en ordentligt vinter med riktiga skidspår och ordentligt frusna älvar så kan vi lika hoppa till barmark på en gång. Jag antar att det var bra att vi började fixa med cyklarna redan i lördags. Fortsätter det såhär så dröjer det inte länge innan jag susar fram längst stadens gator.

Härligt, härligt men farligt, farligt!
Nu när vi har konstaterat att jag inte har några större problem med asfalten är det dags att börja ifrågasätta. För det är ju för sjutton mars! Jag menar inte att det ska vara minus 20 grade kallt dygnet runt. Men vid den här årstiden borde väl termometern domineras av den negativa temperaturskalan. Och vi borde kunna dra ungarna i pulkan till förskolan (om det inte är sandat).

Är jag ensam om att känna oro över det här?

Kommentarer

Postat av: Sandra

Nope, oron är stor här med... :-(
Skulle vara jävligt intressant att ta del av forskning eller att själv forska på hur vi människor väljer att blunda för något så påtagligt, och troligen förödande, livsfara..

2014-03-12 @ 09:26:38
URL: http://harilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback