Morgonkaffe

2014-03-29 @ 06:49:59 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det kanske förvånar några att höra att jag (nu för tiden) sällan dricker morgonkaffe. Men idag ... Idag behövs all energi som kan frambringas. Kaffe, färskpressad juice och vatten. Allt på en gång.  Sedan tre-fyra inatt har jag legat med en väldigt febrig tösa och försökt få henne att somna. Men när febern hettar och huvudet värker kan sömnen vara långt borta. Speciellt då hon envist nekar till värktabletter. Kring fem-tiden slog jag igång en film på datorn i hopp om en gnutta sömn. Och visst fungerade det. Frågan är ju bara om två minuters slummer gör från eller till i det stora hela. Men vet ni vad? Trotts sömnbrist och allt känns det rätt bra just nu. Mina symptom är så gott som borta och jag hoppar innerligt att barnen ska bli friska snart. 

Just nu ligger alla mina älskade i soffan och ser på Monsters University. De har fått sig både jucie och d-vitaminer. Själv dricker jag mitt morgonkaffe och  funderar på vad resten av dagen kan tänkas erbjuda. Jag antar att möjligheterna är något begränsade med tanke på den sjukstuga vi har här hemma. Kanske är det dags att dra fram pusslet och lägga klart det medan sjuklingarna roas av tv:n?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback