Nyår

2014-03-10 @ 06:20:47 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är ett tag sedan nyårsafton kom och gick. Ni fick ingen, och kommer inte få någon, sammanfattning av det gånga året av mig. Däremot får ni lite tankar och funderingar kring nyårslöftena. Jag antar att fler och fler omfamnat mentaliteten ”skit i löften, de håller aldrig”. Och jag är väl också lite utan en sådan.

Vi spenderade nyåret i Eden med min far och syster samt tillhörande familjer 

 Även om jag inte avger rena nyårslöften anser jag nog ändå att veckan kring nyår är en utmärkt tid att reflektera över det som varit och det som komma skall. Det kan vara läge att dra upp riktlinjer för hur man ska nå de mål man har i livet. För utan mål … ja då skulle det nog kännas rätt tomt, i alla fall för mig. Sedan är ju själva ”målet” en definitionsfråga. Ibland är det svårt att veta vad man vill, vart man vill. Men för det mesta kan man ha en tanke och en idé om åt vilket håll det lutar. Låt det inte stanna vid den där tanken! Gör upp en konkret plan.

För min egen del hoppas jag att det nya året (som inte är så nytt längre) kommer handla om nya saker och att tillåta sig själv att våga prova. Att våga och lära sig att både ta tillvara på tillfällen som ges. Och framförallt att skapa tillfällen! Här behöver det nödvändigtvis inte handla om helt nya saker, men gärna saker som hör till det ovanliga i mitt liv. Jag vill gärna ha in lite hur svårt kan det vara mentalitet.

I januari månad drog jag med kidsen på en del utomhusaktiviteter med tillhörande korvgrillning på egenhand. Att gå ut på äventyr själv med de små har jag gjort flera, flera gånger tidigare. Men att faktiskt bli betrodd med yxa, ved och tändstickor, och att lyckas göra upp en eld på egenhand utan övervakning, var nytt. Dessutom åkte jag iväg till Umeå där jag hälsade på vänner och sov över ett par nätter.

 Bobo fotograferar syster och en något nöjd mamma som fått upp eld på egen hand

I februari månad började intresset för längdskidor komma igång på allvar. Eller jag kanske borde säga att det var då intresset för längdskidor tilläts ta plats. Intresset för vegetarisk mat fick också utrymme och spred sig så pass mycket inom familjen så att vi nu äter vegetariskt en gång i veckan. Dessutom var vi ut på vår första riktiga vintertur med barnen. Det blev en kortare dagstur upp på en höjd/berg där vi grillade och åkte madrass.

 Längskidor runt Hundspåret 

Nu är vi inne i mars månad. Hittills har jag besökt biografen med hela familjen (första gången!) och upplevt en film i 3D. 

 Bio med hela familjen
 
Vad som väntar härnäst är jag osäker på. Tiden har en förmåga att inte vilja räcka till när tentorna närmar sig. Men självklart skall det inte vara en ursäkt! Nya saker och nya upplevelser väntar! Äventyret är aldrig långt borta! 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback