Att gå på toaletten som tvåbarnsmamma:

2010-01-28 @ 11:24:58 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Att gå på toaletten som tvåbarnsmamma:

Till att börja med: vänta tills de är ett absolut måste. Tills det verkligen inte går att hålla emot mer!

Steg 1:
Försök lägga ifrån dig lilla pojken. Tyvärr inser du snart att det inte går. Han gallskriker. Och eftersom du lider av Det Dåliga Samvetet så kan du inte gå på toa samtidigt som han gallskriker i vardagsrummet.

Steg 2:
Be tösan plocka undan täcket och kudden (= sysselsättning!). Ta med dig babysittern in på toaletten och parkera lilla pojken där. Placera nappen i munnen och en leksak i handen.

 

Steg 3:
Sätt dig ner och inse att lilla pojken antagligen inte kommer trivas i babysittern i många sekunder till. Ögonbrynen har redan dragit ihop sig och leksaken och nappen är under badkaret.

Steg 4:
Eftersom du inte låst dörren klampar Stora flickan in och förkunnar: ”Mamma jag har bäddat sängen!”.

Du: ”jaha, har du de”

Stora flickan: ”Jaaaa. Kom och titta mamma!”
Du: ”Nej inte nu, mamma måste gå på toa nu”
Stora flickan ”Mamma kom och titta på min säng. Den är där inne!”
Du: ”Nej inte nu, mamma måste gå på toa nu”
Stora flickan: ”Jag är stor flicka. Jag har bäddat min säng. Mamma kom och titta!!!”
Lilla pojken ”UÄÄÄÄÄÄ UUUÄÄÄÄÄÄ AAA”
Du: ”suck”

Steg 5:
Ge lilla pojken en tandborste att leka med. Be stora flickan berätta för dig var det är som snurrar inne i tvättmaskinen. Se till att göra det du ska fort som F*n och lova sedan dig själv att du ska sluta äta och dricka så du slipper gå på toaletten igen!


Kommentarer

Postat av: Sandra

Haha!

Har inga erfarenheter utav att bo med barn, men detta inlägg gav mig verkligen en inblick!

Jättebra beskrivet. Kunde se det som en filmscen framför mig. :)

2010-01-29 @ 10:13:34
URL: http://sandorama.blogg.se/

Postat av: Tessah

skratt :P klockrent igen :)



Ja alltså jag vill ju som kommaihåg mer vad man drömmer :P

2010-01-30 @ 10:37:23
URL: http://tessah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback